WordPress belülről

Top 8 tipp a keresőbarát WordPress weboldalért

Keresőoptimalizálásba sokszor szerintem már túlságosan bele másznak az emberek és háttérbe szorítanak sok mindent miatta. Berögződtek az idő folyamán olyan tévesen túlmisztifikált dolgok, amelyek terjednek az interneten, mint a Chuck Norris viccek.

WordPress-ről sokan mondják azt, hogy egy keresőbarát rendszer. Ez lehet, hogy furcsán hangzik, de tévedés. Attól, hogy valamilyen rendszerben meg tudjuk adni, hogy legyen title és description valamint, jobb esetben megfelelő a rendszer sebessége, valamint tud pingelni, nem lesz keresőbarát. Nem lesz keresőbarát azon bővítményektől és tippektől, amiket én itt felsorolok. Kereső barátabb lesz csak. Akkor lesz keresőbarát, ha a weboldal felépítése is az. Tehát, ha letöltünk egy ingyenes sablont, mert az szép, azzal bizony nem vettük meg az on-site seo-t. Sőt a legtöbb esetben ezek a sablonok korántsem keresőbarátak és sokszor elég nagy hibákat is tartalmaznak. De induljunk ki abból, hogy rendelkezünk egy olyan weboldallal, amely rendezett szemantikus kóddal rendelkezik. Íme a tippek, amiket szinte minden WordPress weboldallal eljátszhatunk, ha eddig nem tettük meg. Ártani nem fogunk vele, legfeljebb, csak segítünk magunkon.

1. Megfelelő permalink/közvetlen link struktúra használata

Emellett még most is 2012-ben sokak szeme elsuhan és ügyet sem vetnek rá. WordPress egy kattintással lehetőséget ad nekünk arra, hogy keresőbarát permalink struktúrát alakítsunk ki magunknak. A több struktúra közül, ha valóban keresőbarát linkeket szeretnénk, akkor a %postname% struktúra lesz a legmegfelelőbb választás. Abban az esetben válasszuk a dátumos struktúrát, ha valóban jelentősége van a dátumnak. Egyéb esetben kerülhetjük, mert nincs rá szükség. A keresőnek sem. Főleg akkor, ha kódunk mikroformátumokat is tartalmaz, amelyben meghatározzuk a bejegyzés dátumát.

2. Title tagok beállítása

A legfontosabb meta tag. Mondhatni az egyetlen fontos meta tag SEO szempontóból. A title tag szerepet játszik a rangsorolásban. Tehát, igen, egy tévhit, hogy, ha sok kucsszót helyezünk el a keyword tag-ban és a meta descriptionban, akkor előrébb kerül weboldalunk a keresőben. A Google rangsorolási tényezőiben nem szerepel a description azaz a leírás és a keyword azaz kulcsszó meta tag. A description-ra egyfajta marketing szövegként nézzünk. WordPress esetében a meta tagok beállítására több bővítményünk is van.  A legkedveltebb talán az All in One SEO pack és a Platinum seo pack

3. Oldaltérkép létrehozása

Én szerény véleményem az, hogy nem játszik szerepet a helyezésben ugyan, de a keresőrobotok (Nem pók, robot! Pók a sarokban van! (már akinek)) munkáját segíthetjük. A Google XML sitemap plugin segítésével egyszerűen tudunk oldaltérképet generálni pár kattintással és ezzel is tettünk valamint a gyorsabb feltérképezésért.

4. Megszűnt oldalak kezelésére 301 átirányítás

Köztudott, hogy a 404-es megszűnt, nem elérhető oldalak, nem jelentenek jó pontot a kereső szemébe. Ha ezen megszűnt oldalainkat a megfelelő helyre irányítjuk 301-es átirányítással, akkor a Google tudni fogja, hogy mi történt. Nem mellékesen nem vész kárba az adott aloldalnak az “ereje” sem, hiszen ha 301-el átadjuk a PR értéket az új oldalnak. Vannak “mindent tudó” redirect bővítmények, de én törekszem az egyszerűségre, emiatt a Simple 301 Redirect plugin ajánlom erre a feladatra.

5. Meta Robots beállítások

Nem feltétlen van szükségünk nekünk arra, hogy minden egyes aloldalunkat megtalálja a kereső. Csak, hogy néhány példát említsek: jogi nyilatkozat, szerző és dátum archívum, de éppen, ha nem akarjuk akkor a login oldalunkat is noindex-be tehetjük. A yoast több bővítménnyel örvendeztette meg már a WordPress felhasználókat, így például a Meta Robots bővítménnyel is.

6. Belső linkek

Nem csak az oldalunkra mutató linkek fontosak, hanem a belső link hálózatunk is. Abban az esetben, ha megfelelően tageljük, azaz címkézzük a weboldalunk bejegyzéseit, akkor könnyedén tudunk belső link hálózatot kialakítani és ezzel erősíteni az aloldalainkat is. Erre a feladatra a SEO smart links kitűnő plugin és úgymond helyettünk végzi el a piszkos munkát. Fontos azonban az, hogy csak akkor használjuk ezt a kiegészítőt, ha megfelelően címkéztük blogunkat. Ami egyébként elég ritka sajnos.

7. Cache megoldások

A gyorsaság fontosságát nem győzöm hangsúlyozni munkám során. Ha készen van weboldalunk bátran használjuk cache bővítményeket. Ilyen például a W3 Total Cache vagy a WP Super Cache. Természetesen elég az egyiket csak.

8. Content is King

Bizony ám. Sok minden változik az interneten, algoritmusok jönnek mennek, de a tartalom mindig a legnagyobb fegyver. Ha megfelelően strukturált weboldalunk van és hasznos tartalom található meg rajta, akkor bizony sikeresek lehetünk a weben. Ne feledjétek, hogy hiába lesz nagyon sok linkje egy weboldalnak és előre kerül valamilyen oknál fogva a találati listán, ha a látogatók, nem találják meg azt amit kerestek, tovább fognak állni. Mert ahogy a klasszikus is mondja:

Tolom a kontentot