Online Marketing

Link katalógusok és a linképítés

A katalógus linkek SEO-val foglalkozó embereknél eléggé nagy port tudnak kavarni. Ahogy észrevettem kettő táborra tud oszlani a „tömeg”, de van olyan pont, amiben egyet tudnak érteni. Én most valamilyen szinten a tapasztalataim szeretném megosztani veletek.De először nézzük azt, két tábort. Az egyik természetesen az a tábor, akik úgy vélik nincs egyáltalán értelme katalógusokba beküldeni a linkeket, mert elvük szerint a Google tisztában van azzal, hogy az egy mesterségesen generált link.
Második táborunk vallja, hogy van értelme fogni listánkat és végig linkelni a rendelkezésre álló katalógusokat.

seoVannak dolgok azonban, ahogyan észrevettem fórumokból, blogokból illetve személyes kapcsolataim révén, hogy amiben egyetértés fedezhető fel. Az egyik az egyedi leírás a katalógusokban. Ha már beküldünk egy cikket, leírást akkor dolgozzunk meg véleményem szerint is azért a linkért és legyen egyedi leírásunk és releváns a tartalomra nézve.
Mostanában kezdenek elterjedni azon katalógusok, amelyek WordPress alapúak. Ezekben sokszor azt olvashatjuk, hogy a nevezzük most már esetünkben cikknek, 800 karakternek kell lennie. Nem feltétlen leszünk előrébb egy 800 karakteres cikkel, ha az adott katalógus minősége nem megfelelő vagy éppen az adott linkgyűjtemény nincs megfelelően karbantartva. Én azon elven vagyok, hogy bizonyos estekben megéri, hosszabb cikket publikáltatni, leginkább azonban nagyobb horderejű PR cikkekre gondolok.
Ebből is szép a keresőoptimalizálás, mindenkinek megvannak a saját elvei, amiket követni tud. Nem tudom azt mondani, hogy van értelme, nincs értelme, használ e, egy adott linkkatalógus. Ezt mindenkinek saját maga kell eldöntenie, kitapasztalnia.

Én azok táborát erősítem inkább, akik kihasználják a linkgyűjteményekben rejlő lehetőséget, de azt minőségi, gondozott linkkatalógusokkal teszik, illetve hogy minden egyes beküldött leírás egyedi legyen. A link szövegével kapcsolatban egy másik cikkemben fogok beszélni.