Online Marketing

Facebook hozzászólás rendszer pro és kontra

A bejegyzés eredetileg a Facebook hozzászólás rendszer WordPress-be való integrálásáról szerettem volna, hogy szóljon, de gépelés közben arra döbbentem rá, hogy mielőtt sutba dobjuk a WordPress hozzászólás rendszerünket, nézzük meg a pro és kontra érveket.

Facebook hozzászólás rendszer előnyei

Manapság a Facebook térhódítását nem csak akkor tapasztaljuk, ha leülünk számítógépünk elég, hanem már akkor is ha televíziót nézünk rádiót hallgatunk, vagy éppen csak beszélgetünk valakivel. Tetszik vagy nem ez a közösségi oldal életünk részévé vált nagyon rövid idő alatt.

1. Lustaság fél egészség

Valljuk be, amikor böngészünk a világhálón, akkor bizony olyan weboldalakat keresünk, ahol egyrészt megtaláljuk a számunkra értékes információkat, másrészt kellően interaktív a weboldal és könnyen kezelhető. Ha valaki be van jelentkezve Facebookra, akkor meg kell írnia hozzászólását és nyomni egy entert. Nem kell megadni emailt címet, nevet. Ha valami könnyebben kezelhető, akkor többen is fogják használni.

2. Regisztráció

Hasonlóan az előző pontunkhoz, egy kört tudunk megspórolni a látogatóknak a FB hozzászólás rendszerrel ott, ahol egyébként regisztrációhoz kötik a hozzászólást.

3. Profil kép

A WordPress blogok általában a gravatar.com-on regisztrált email cím és a hozzá tartozó avatar alapján adnak nekünk profil képet hozzászólásunk mellé. Ez egy remek dolog, de hazánkban nem annyira ismert a gravatar.com szolgáltatása. Facebook profilképe az emberek többségének van, de ha még nem is mindenkinek még mindig több embernek, mint gravatar fiókja. Tehát személyesebb lesz a kommunikáció blogunkon a profilképekkel.

4. Megosztás és adatlapon való megjelenés

Amikor egy látogató hozzászólás egy adott bejegyzéshez, akkor az megjelenik adatlapján, ezzel tulajdonképpen reklámot csinál weboldalunknak. Több látogatót tudunk tehát szerezni weboldalunkra és ezek lehet visszatérő látogatók lesznek a későbbiekben.

5. SPAM-ek mellőzése

Spamek voltak és lesznek. Sajnos egyre több lesz belőlük. Itt egy érdekességet engedjetek meg, hogy megemlítsek. Évente annyi spamet küldenek el a spammerek, hogy annyi energiával, amit erre használtatnak fel a számítógépekkel, 12,9 millió otthont lehetne befűteni! Döbbenetes nem? Visszatérve eredeti témánkra, ha Facebook hozzászólás rendszert használunk, akkor kevesebb spam-re számíthatunk. Ezt felhozom ugyan érvnek, de szerintem ez ideig óráig tartó állapot csak.

Facebook hozzászólás rendszer hátrányai

Nem csak előnyei, hanem hátrányai is vannak ennek a megoldásnak. Itt már a WordPress érvekkel együtt fogom venni a dolgokat.

1.Facebook nem olyan mint a levegő

Tehát nincs szüksége mindenkinek rá. Vagyis, akik nincsenek regisztrálva, azok nem tudnak hozzászólni. Ugyan rengeteg embernek van Facebook profilja, de nem mindenkinek. Ezen pont megfontolása erősen témafüggőnek mondható. Egy IT blogot olvasók 95%-a jelen lesz Facebookon, de például egy fogorvosi rendelő látogatóinál nem mernék még százalékot sem mondani. WordPress-nél viszont, ha még regisztrációhoz sincs kötve a kommentelés, akkor bárki tud hangot adni véleményének.

2. Hozzászólások menedzselése

Ugyan Facebook is lehetőséget ad arra, hogy menedzseljük a hozzászólásokat, de valljuk be a WordPress több lehetőséget ad a szerkesztésre. Facebookon ugyanis nem tudjuk módosítani a hozzászólást, csak törölni.

3. A rendszer külseje

Egy világos és egy sötét verzió érhető el belőle, de CSS-el tudjuk ezt alakítani. Azonban nem mindenki ért a CSS-hez és egy nem odaillő elem el tudja csúnyítani weboldalunkat. Azt mondanom sem kell, hogy ez WordPres esetében ugyebár máshogy van. De ezt más kalap alá lehet venni. Nem is igazán összehasonlítható.

4. Facebook hozzászólások és a SEO

A hozzászólások nagyon gyakran értékes tartalmakat gyártanak. A Web 2.0 tulajdonképpen erről szól. A felhasználók számunkra tehát értékes tartalmakat gyártanak, amelyek SEO szempontból is fontosak lehetnek. A Facebook hozzászólások viszont nem találhatóak meg a találati listában. (egyenlőre)

5. A szó elszáll az írás megmarad

Esetünkben nem biztos. Mi történik akkor, ha Facebook hozzászólás rendszer vagy maga Facebbok megszűnik. Elvesznek hozzászólásaink. Persze erre kicsi az esély és most mindenki legyint, de mi a helyzet, akkor ha nem megszűnik, hanem fennakadás van a “Zuckerberg vállalatnál” és nem működik a rendszer. WordPress-nél vagy működik minden vagy semmi. Ez mondjuk nem mondható akkora kontrának, de érthető, hogy mit szeretnék kifejezni.

6. Ha nem akar bejelentkezni?

Ezt is figyelembe kell vennünk, ugyanis az emberek sokszor interneteznek kávézóból, vagy éppen egy barát telefonjáról, vagy éppen barátnő szobájából. Mára privát szféránkhoz tartozik hozzá a közösségi háló és lehetséges nem szeretnénk idegen helyen bejelentkezni.


Eredményünk, mit tegyünk?

Mondjam azt, hogy kemény dió? Mert annak mondható a szituáció, de csak egyes esetekben. Első körben, ha váltani, vagy frissen induló weboldal tervezésénél a Facebook hozzászólás rendszert válasszuk az alábbiakat feltétlen gondoljuk át:

  • Ki a weboldal célcsoportja?
  • Ha vannak már hozzászólások, azokkal mit teszünk?
  • Van e közössége Facebookon weboldalunknak?

Összességében tehát a pro és kontra érvek, csak abban az esetben vehetők figyelembe, ha tudjuk az előbb felsoroltakra a választ. Jól lehet előjön az a kérdés, hogy miért nem jó mindkettő? Erre a válaszom az, hogy a weboldalon lévő kommunikáció nem lesz megfelelően karbantartható és a vélemények a kommunikációs szálakból csak gordiuszi csomó alakul ki. Ennél a bejegyzésnél teszt jeleggel, csak Facebook hozzászólást lehet használni. Ti mit gondoltok erről a dilemmáról?